Home دسته‌بندی نشده آموزش اصول تری دی مکس – انیمیشن

آموزش اصول تری دی مکس – انیمیشن

0

آموزش تری دی مکس برنامه های آموزشی ارائه شده توسط گروه Autodesk را فراهم می کند. Autodesk بسیاری از برنامه های مهم و محبوب مانند مایا ، افترافکت و سایر برنامه ها را ارائه می دهد. و برای آموزش کامل تری دی مکس ، شما باید با این زمینه و این بخش توسعه آشنا باشید. این آموزش ها شما را به خط فرآیند آموزش تری دی مکس می رساند.

در 3ds Max می توانید تصاویر بسیار پیچیده ای ایجاد کنید ، اما برای هر تمرین باید با اصول اولیه شروع کنید و این به معنای ضربه زدن به کلید است! ما بر روی نوار تمرکز خواهیم کرد و یاد خواهیم گرفت که چگونه چند انیمیشن ساده اما خوب راه اندازی کنیم. حتی ممکن است کمی تقویت کنیم و خواسته های خود را برای آنچه ممکن است داشته باشیم تقویت کنیم.

این آموزش 3d max را به صورت مرحله به مرحله دنبال کنید.
مرحله 1: نوار آهنگ
به عنوان بخشی از تنظیم رابط پیش فرض 3ds Max ، چیزی به نام “نوار مسیر” دارید. در انتهای صفحه قرار دارد و توسط مجموعه ای از اعداد قاب و یک نوار لغزنده زمانی تعریف می شود. برای کنترل بهتر می توانید زمان لغزنده را بکشید ، و می توانید نقشه نمایش داده شده در نوار را با رفتن به نمادی در پایین سمت راست رابط به نام “Time” ویرایش کنید. پیکربندی “.

نوار مسیر ، بخش زمان فعلی را به همراه هر قاب اصلی که قبلاً ایجاد شده است ، نمایش می دهد.

مرحله 2: پیکربندی زمان
هنگامی که کادر گفتگو باز است ، می توانید نرخ فریم خود را بسته به اینکه نرخ انگلیس ، ایالات متحده یا نرخ مشترک دارید تنظیم کنید. سپس می توانید فعال سازی را با سرعت های مختلف تنظیم کرده و حتی جهت فعال سازی را تغییر دهید. آخرین چیزی که می خواهم به آن توجه کنم توانایی تغییر زمان شروع و پایان و همچنین طول است. با استفاده از میانبر صفحه کلید Ctrl + Alt و کشیدن راست یا چپ به طور مستقیم روی نوار مسیر می توانید این کار را انجام دهید.

نوار مسیر خود را تنظیم کنید تا دقیقاً آنچه می خواهید را ببینید.

مرحله 3: زمان را دوباره مقیاس بندی کنید
در کادر محاوره ای پیکربندی زمان ، می توانید زمان را نیز تغییر اندازه دهید. این امر به ویژه اگر متوجه شوید که تمام انیمیشن های شما خیلی سریع یا خیلی کند هستند بسیار مفید است. با تنظیم طول قاب زمانی انیمیشن می توانید تمام فریم های کلیدی موجود در داخل نوار آهنگ را فشرده یا کشش دهید.

توانایی مقیاس بندی انیمیشن شما یک نجات دهنده کامل است.
این ابزارهای ساده به شما امکان می دهد این کار را به سرعت و به راحتی انجام دهید.

مرحله 4: کنترل های پخش
فقط در سمت چپ کنترلهای پیمایش مجموعه ای از کنترلهای فعال سازی برای استفاده با نوار مسیر وجود دارد. اینها به شما امکان می دهد بازی کنید ، به کادر بعدی یا قبلی بروید یا حتی درست به ابتدا یا انتها بروید. سرعت فعال سازی بستگی به تنظیمات موجود در کادر گفتگوی Time Configuration دارد.

کنترل های عملیاتی همیشه در پایین رابط هستند
این دسترسی به آنها را در هر زمان آسان می کند.

مرحله 5: معرفی چارچوب های اصلی
ویدئو از فریم ها تشکیل شده است ، مثلاً 24 فریم در ثانیه ، و در انیمیشن برای اشیا in موجود در صحنه شما برای هر فریم یک موقعیت مشخص وجود دارد. این مکان به ویژگی های مختلفی از جمله مکان و چرخش بستگی دارد. حالا می توانید تصور کنید که انیمیشن فریم به فریم کاملا مسخره است. به همین دلیل چارچوب های کلیدی وجود دارد. این موارد در نقاط کلیدی ایجاد می شوند و سپس 3ds Max فریم های بین آنها را به اشتراک می گذارد. بسیار مفید!

قابهای اصلی از نوار مسیر قابل مشاهده هستند.

مرحله ششم: ایجاد فریم های کلیدی
دو نوع کلید وجود دارد ، یعنی “کلید خودکار” و “تنظیم کلید”. بیایید ابتدا کلید خودکار را برداریم. این به طور خودکار قاب های اصلی را برای شما قرار می دهد. بگذارید بگوییم شما هنوز قابهای اصلی و یک جعبه در صحنه خود ندارید. اگر به فریم 100 بروید و جعبه را به مکان دیگری منتقل کنید ، متوجه خواهید شد که یک قاب کلیدی در قاب 1 ایجاد می کند که محل اصلی است و سپس یک قاب کلید در قاب 100 ایجاد می کند. با این حال ، “تنظیم کلید” یک فرایند دستی برای تنظیم فریم های کلید هر زمان که بخواهید است. با استفاده از دکمه های زیر نوار مسیر می توانید بین این مدل ها جابجا شوید.

اگر انیمیشن را به پایان رسانده اید ، انتخاب کلید خود را فراموش نکنید.
شما نمی خواهید در نهایت با قاب های غیر ضروری کلید مواجه شوید.

مرحله هفتم: انواع مماس
همانطور که در بالا ذکر شد ، 3ds Max فریم ها را در این بین ترکیب می کند ، اما باید بداند که آیا می خواهید درون یابی به صورت خطی باشد یا مثلاً می خواهید قسمت اول انیمیشن سریعتر از قسمت دوم باشد. شما انواع مختلفی دارید و می توان با رفتن به نماد بلافاصله در سمت چپ “تنظیم کلید” ، پیش فرض را تنظیم کرد. به شما این امکان را می دهد که مثلاً آن را بصورت خطی یا Bezier در داخل یا خارج تغییر دهید. باید آن را به نوعی تغییر دهید که می دانید بیشتر اوقات ایجاد خواهید کرد.

سناریوهای مختلف و خروجی های مورد نیاز استفاده از انواع مختلف مماس را می طلبد.

مرحله 8: ویرایشگر منحنی
اکنون اوضاع کمی پیچیده تر شده است. ویرایشگر منحنی کنترل بیشتری بر نحوه اجرای انیمیشن شما می دهد. این ویرایشگر منحنی نامیده می شود زیرا به شما امکان کنترل دقیق و پیشرفته نحوه انحناهای بین قابهای اصلی را برای انیمیشن می دهد. با رفتن به مورد منوی Graph Editors در بالا و انتخاب Curve Editor می توانید این ویرایشگر را باز کنید.

ابزاری فوق العاده قدرتمند که به انیماتورها این امکان را می دهد تا واقعاً کنترل خوبی بر حرکت خلاقیت های خود داشته باشند

مرحله 9: منحنی ها را تنظیم کنید
وقتی چندین قاب اصلی روی شی object شما اعمال می شود و ویرایشگر منحنی باز است ، در LHS متوجه خواهید شد که لیستی از موارد مبتنی بر گره وجود دارد. با انتخاب این موارد ، ویرایشگر فریم های کلیدی و منحنی های خاص انتخاب را نمایش می دهد. برای تنظیم منحنی ، یک راس را انتخاب کرده و روی آن کلیک راست کنید. با این کار می توانید زمان فریم کلید و همچنین مقدار آن را تغییر دهید. و در آخر این امکان را به شما می دهد تا مماس را هم به نحوه ورود منحنی به قاب کلید و هم به نحوه خروج منحنی از آن تغییر دهید.

برای کاهش منحنی های نمایش داده شده در ویرایشگر ، موارد خاصی را انتخاب کنید.

مرحله 10: از تانژانت های بزیر استفاده کنید
اگر تانژنت ها را داخل و خارج قاب قرار داده و جعبه محاوره ای کوچک را ببندید ، متوجه می شوید که قاب کلید شما اکنون دارای یک دسته آبی است. می توانید انتهای این دسته را انتخاب کرده و آن را حرکت دهید. این متناسب با منحنی است و هنگامی ایده آل است که بخواهید انیمیشن خود را فعال کنید. یکی از متداول ترین موارد استفاده در این مورد ، زمانی است که می خواهید جسمی با نزدیک شدن به توقف کند شود.

انیمیشن های خود را با لمس مماس صاف کنید.

مرحله یازدهم: برای جمع بندی
همانطور که قبلاً اشاره کردم ، ما واقعاً سطح را خراشیده ایم. روش های مختلف دیگری برای متحرک سازی اشیا and و ساختن شخصیت های جعلی وجود دارد. حتی می توانید از توالی دوربین داخلی برای تعریف کامل برش بین دوربین های خود در هنگام انیمیشن استفاده کنید. جنبه دیگر برای بررسی پارامترهای سیم کشی است که به شما امکان می دهد پارامترها را بر اساس پارامترهای دیگر حرکت دهید. خیلی قوی!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here