Home دسته‌بندی نشده آموزش سینمافوردی – نوع نیروی میدانی آشکار می شود

آموزش سینمافوردی – نوع نیروی میدانی آشکار می شود

0

Cinema 4D Field Power با R21 معرفی شد و ابزاری عالی با کاربردهای فراوان است. این آموزش از طریق یک شبیه سازی ساده انجام می شود که در آن ما از قدرت برای هدایت ذرات به سمت طلوع خورشید استفاده می کنیم و سپس آنها را با استفاده از بررسی خودکار به عنوان یک میدان برای کنترل شبیه سازی گسترش می دهیم. برای مشاهده ی مطالب بیشتر CONTINUE را کلیک کنید.

 

من با ساختن کاغذ جدید C4D از 1080 1920 1920 ، 25 فریم در ثانیه و 250 فریم استفاده کردم. با اضافه کردن یک مورد نوشتاری یا هر خط دیگری که می خواهید استفاده کنید ، شروع کنید. حسن استفاده از خط این است که چیزها را برای خود نگه دارید تا بتوانید متن را به راحتی ویرایش کنید تا متن را تغییر دهید یا متن مورد نظر را فشار دهید تا انجام شود ، تغییرات جالب ایجاد کنید.

 

سپس Particle Emitter را از لیست Imaging – Particle اضافه کنید. این اثر مفید بر روی سیستم ذرات ، در واقع میدان قدرت انرژی زیادی را به لرزش بیشتر اجزای سازنده Cinema 4D می افزاید. ساطع کننده ای که برای گسترش ستون فقرات استفاده می شود ، باریک و طولانی است. امیتر را در وسط نوع تنظیم کنید و مرحله را بین 0 تا 360 درجه بچرخانید. در تصویر بالا می توانید شرایطی را که برای فرستنده استفاده کردم مشاهده کنید ، برای نتایج مختلف با این مقادیر بازی کنید.

در منوی تصویربرداری ، Force – Field Force را انتخاب کنید تا شی force نیروی میدان را به صحنه خود اضافه کنید. نوع سرعت را برای تغییر جهت تنظیم کنید و سپس متن ناخواسته را به لیست قسمتهای موجود در تب Object بکشید و رها کنید. هنگامی که آرایش متن در لیست زمینه ها انتخاب می شود ، پارامترهای مربوط به آن قسمت در زیر ظاهر می شوند. منحنی را برای شکل Spline و along را برای فاصله حالت انتخاب کنید.

 

وقتی روی play کلیک می کنید باید ببینید که ذرات در اطراف شکل حروف جریان دارند. Emitter را در Object Manager انتخاب کرده و سپس از منوی Mograph یک شی Tracer اضافه کنید. محدودیت ردیابی را از لبه و مقدار را روی 50 فریم تنظیم کنید. اکنون هنگام بازی ، باید ردیاب را ببینید که از حرکت ذرات راه راه تولید می کند.

سپس امیتر را گرفتم و ردیابی کردم و آنها را تکثیر کردم تا چهار قطره چکان و پاشنه پا داشته باشم که راه راه ایجاد می کند. تنها پارامتری که باید در اینجا تغییر دهید مقدار اسپرم در هر انتشار دهنده است ، آنها باید منحصر به فرد باشند تا ذرات بین انتشار دهنده ها متفاوت باشند. یکی از سریع ترین روش ها برای انجام این کار برای چندین شی ، انتخاب همه آنها در مدیر شی object و سپس در پارامتر Seed به شماره ‘num * 2’ است. این یک روش عالی برای تغییر چندین پارامتر با یک فرمول است. Cinema 4D هنگام نوشتن ‘num’ در فرمول ، از شاخص شی استفاده می کند. استفاده از این فرمول منجر به مقادیر 0 ، 2 ، 4 ، 6 دانه برای چهار ساطع کننده ما می شود.

 

حالا اگر ساطع کننده ها و خط متن را مخفی کنید ، چیزی شبیه به این را خواهید دید. من از رنگ نمایشگر در تب basic Tracer Objects استفاده کردم تا به هر ستون فقرات یک رنگ منحصر به فرد بدهم.

 

اکنون که همه این splines را ایجاد کرده اید ، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید با آنها انجام دهید. شما می توانید با استفاده از مو یا چسباندن زاویه ، نتیجه را به همان شکلی که هست منتقل کنید یا اگر از پردازنده شخص ثالث استفاده می کنید ، بیشتر آنها راه حل پردازش خط را ارائه می دهند.
متناوباً ، می توانید اشیا را روی نهال ها تکثیر کنید تا جلوه های جالبی ایجاد کنید ، خصوصاً با رشد و انقباض بذرها. من شما را به آزمایش این موارد واگذار می کنم ، مسیری که می خواهم طی کنم این است که از اشیا T Tracer به عنوان Spline Fields استفاده کنید تا بعداً برخی از اشیا M Mograph را کنترل کنید.

 

از منوی grafhed یک شی ماتریس اضافه کنید و یک آرایه تخت شبکه ایجاد کنید که همان ناحیه جریانهای ایجاد شده را پر کند. برای هر مرحله 4 سانتی متری از X 160 ، Y 90 استفاده کردم و شی ماتریس را مطابق با طلوع آفتاب قرار دادم ، وقتی ماتریس هنوز انتخاب شد ، یک افکت استاندارد اضافه کرده و در زیر تب Parameters ، مقیاس را تنظیم و فعال کنید. مقیاس را تنظیم کنید اندازه گیری یکنواخت با مقدار 1. تمام ماتریس ها وقتی صفر می شوند ناپدید می شوند.

 

در برگه Normal Effect Fall ، از فهرست بازشو در زیر لیست زمینه ها ، یک لایه یکنواخت ایجاد کنید. سپس اولین شی T Tracer را به همان لیست بکشید و رها کنید. وقتی روی play کلیک می کنید ممکن است چیزی شبیه به این باشد.

 

جالب به نظر می رسد ، اما اجازه دهید نحوه کار در زمینه Spline را تغییر دهیم. ردیابی را در لیست Field انتخاب کنید و پارامترها را طوری تنظیم کنید که شکل زاویه خم شود و حالت فاصله شعاع داشته باشد. شعاع ، منحنی نقشه برداری و همچنین نقشه برداری رنگ را تنظیم کردم. سپس لایه را در حالت ترکیبی تفریق قرار می دهم. واقعاً کاری که با این لایه ها می کنید و نحوه ترکیب آنها به شما بستگی دارد.

 

ما می توانیم چندین اشیا mat ماتریس ایجاد کنیم و سپس یک اثر و ردیابی جدید به هر کدام اختصاص دهیم ، یا شما می توانید پاشنه ها را به عنوان فیلدهای خط در یک اثر قرار دهید و از حالت های ترکیبی برای کنترل دید و رنگ استفاده کنید. می توانید از ردیابی یکسان دو بار استفاده کنید ، یکی برای مقادیر و دیگری برای رنگ تا کنترل بیشتری بر روی رنگ های ترکیبی داشته باشید.

 

اکنون شما باید چیزی مشابه آن داشته باشید.
اتفاقاً من فقط از آبجکت Matrix استفاده کردم زیرا اجرای آن بسیار سریع است و با دیگر مولدهای Mograph عالی است.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here