Home دسته‌بندی نشده طراحی ساعت رومیزی با آموزش سینمافوردی

طراحی ساعت رومیزی با آموزش سینمافوردی

0

اگر به دنبال طراحی اجسام هستید به کمک دوره های آموزش سینمافوردی می توانید مدلسازی های سه بعدی جالبی انجام دهید که در انیمیشن ها، بازی ها یا موارد دیگر به کارتان می آید. یادگیری و بعد از آن طراحی اجسام مختلف بسیار سرگرم کننده است و می توانید مجموعه ای کامل را برای خود بسازید.

فعلا ما مراحل اولیه ی ساخت یک ساعت رومیزی آلارم دار را با هم دنبال می کنیم:

شکل استوانه را تنظیم و تغییر دهید. در نوار منو ، دکمه مکعب را فشار داده و نگه دارید (یا روی پیکان کوچک سیاه و سفید در گوشه پایین سمت راست دکمه کلیک کنید). در منوی ظاهر شده ، دکمه سیلندر را انتخاب کنید تا سیلندر جایگزین شود. دکمه Yilinder را انتخاب کنید

البته اگر تنظیمات اولیه را انجام نداده اید مراحل آن به صورت کامل در دوره سینما فوردی مقدماتی توضیح داده شده است.
سطح 2
برای رسیدن به سیلندر لازم است که آن را بچرخانید. برای انجام این کار ، دکمه چرخش ابزار را فشار دهید و با استفاده از این ابزار سیلندر را 90 درجه بچرخانید تا صورت گرد به جلو برود. شکل سیلندر را بچرخانید

مرحله 3
روی تب Object در پنجره Properties کلیک کنید. اندازه را طوری تنظیم کنید که شکل استوانه با شکل تصویر پس زمینه زنگ ساعت مطابقت داشته باشد.

مرحله 4
روی برگه Caps در پنجره Properties کلیک کنید. اطمینان حاصل کنید که حروف بزرگ و کوچک روی 2 تنظیم شده اند.

مرحله 5
هنگام یادگیری سینما فوردی می بینید که با فعال کردن درب ها و تنظیم مقدار مقاطع روی 2 ، یک درپوش اضافی روی سطح استوانه ایجاد شده است. شکل سیلندر باید تقریباً با شکل تصویر پس زمینه زنگ ساعت در این مرحله مطابقت داشته باشد.

مطمئن شوید که شکل را با استفاده از نمای دیگر دوربین (پرسپکتیو ، بالا و غیره) نیز بررسی کرده اید.

شما می توانید برای ساخت مدل ها و ا

مرحله 6
اطمینان حاصل کنید که استوانه هنوز انتخاب شده است و سپس بر روی دکمه ویرایش معکوس کلیک کنید تا شکل قابل ویرایش شود.

سپس دکمه Polygon Select را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد چند ضلعی های شی را انتخاب کنید.

مرحله 7
موشواره را روی سطح استوانه قرار دهید و تمام صورت آن را انتخاب کنید (برای انتخاب یک منطقه بزرگ دکمه ماوس را فشار داده و نگه دارید).

چند ضلعی های جلو را انتخاب کنید

مرحله 8
پس از انتخاب همه چند ضلعی ها ، بر روی قسمت انتخاب شده کلیک راست کرده و ابزار Sloping را انتخاب کنید.

یک ابزار مورب را انتخاب کنید
مرحله 9
روی قسمت انتخاب شده کلیک کرده و بکشید تا یک لبه کج برای استوانه ایجاد شود. مراحل را برای طرف دیگر تکرار کنید.

از ابزار Bevel استفاده کنید
مرحله 10
دوباره از ابزار انتخاب استفاده کنید و تمام چند ضلعی ها را در مرکز دایره انتخاب کنید. سپس از ابزار Scale برای بزرگنمایی آن استفاده کنید (در قسمت خارج از جسم در مقیاس یکنواخت کلیک کرده و بکشید).

انتخاب را با استفاده از ابزار Scale گسترش دهید
مرحله 11
بر روی انتخاب کلیک راست کرده و Extrude Tool را کلیک کنید.

ابزار Extrude را انتخاب کنید
مرحله 12
برای جابجایی چند ضلعی ها درون استوانه ، روی قسمت انتخاب شده کلیک کرده و بکشید.

مطمئن شوید که انتخاب درون شی باشد
مرحله 13
هنگامی که چند ضلعی ها هنوز انتخاب شده اند ، از ابزار Scale برای تغییر اندازه انتخاب و استفاده از آن استفاده کنید.

با استفاده از ابزار مقیاس ، اندازه انتخاب را کاهش دهید
مرحله 14
برچسب پنگ را از استوانه پاک کنید. تمام لبه ها و صورت مدل را تیز می کند. این بیشتر در مرحله 15 نشان داده شده است.

برچسب پنگ را بردارید
مرحله 15
در تصویر زیر قبل از حذف برچسب pong می بینید که لبه های استوانه در ابتدا بسیار صاف است.

پس از حذف برچسب پنگ ، لبه ها مخروطی می شوند.

برچسب پنگ برداشته شده است
3. نحوه ایجاد نیمکره
سطح 1
برای تسهیل مدل سازی در نیمکره ، منظره را پاک کنید.

برای این کار باید مدل سیلندر را با کلیک روی دایره خاکستری کوچک مخفی کنید تا قرمز شود. برای ظاهر شدن دوباره در صفحه ، دایره خاکستری را فشار دهید تا سبز یا خاکستری شود.

شی cyl استوانه را مخفی کنید
سطح 2
با کلیک روی مکعب> توپ یک توپ ایجاد کنید.

یک شی Sp Sphere جدید ایجاد کنید
مرحله 3
از ابزار Scale برای تغییر اندازه توپ استفاده کنید تا جایی که ممکن است به اندازه زنگ ها محکم باشد.

مرحله 4
در پنجره Properties ، تب Object را انتخاب کرده و مشخصات را به صورت زیر تنظیم کنید:

شعاع: 55 سانتی متر
بخشها: 50
نوع: نیم کره
شی را با استفاده از پنجره Properties تنظیم کنید
مرحله 5
با انتخاب نوع نیمکره ، شکل به نیمه تقسیم می شود همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است.

یک نیمکره درست کنید
4. ضخامت را به جسم اضافه کنید
سطح 1
برای افزودن ضخامت به نیمکره باید آن را به یک شی قابل ویرایش تبدیل کنید. اطمینان حاصل کنید که شی انتخاب شده است و بر روی دکمه ویرایش معکوس کلیک کنید.

روی دکمه ویرایش کلیک کنید
سطح 2
در نوار منوی بالا ، شبیه سازی> پارچه> سطح پارچه را انتخاب کنید.

تغییر سطح پارچه را انتخاب کنید
مرحله 3
در نمای لیست ، جسم توپ را به زیر سطح پارچه تازه ایجاد شده حرکت دهید.

سطح پارچه را به جسم توپ بمالید
مرحله 4
مطمئن شوید سطح بوم انتخاب شده است و در پنجره Properties برگه Object را انتخاب کنید. ویژگی های زیر را تنظیم کنید:

زیرمجموعه ها: 1
فاکتور: 100٪
ضخامت: 10 سانتی متر
مشخصات سطح پارچه را تنظیم کنید
مرحله 5
تنظیم مقدار ضخامت در پنجره خصوصیات باعث تغییر ضخامت نیمکره می شود.

ضخامت جسم را در نیمکره تنظیم کنید
5. ساعت زنگ دار را ایجاد کنید
سطح 1
نیمکره را 180 درجه بچرخانید تا شروع به زنگ زدن کند.

نیمکره را 180 درجه بچرخانید
سطح 2
در نمای روبرو ، از تصویر مرجع استفاده کنید تا مطمئن شوید نیمکره همان اندازه زنگ ها است.

از تصویر مرجع ساعت زنگ دار استفاده کنید
مرحله 3
با انتخاب دکمه کپسول از منوی اشکال ، یک کپسول ایجاد کنید.
مرحله 4
اطمینان حاصل کنید که شی کپسول انتخاب شده است و خصوصیات را به موارد زیر تغییر دهید:

شعاع: 10 سانتی متر
قد: 200 سانتی متر
مقاطع قد: 1
بخشهای پوشش: 8
بخشهای چرخش: 36
جهت: + Y
خواص کپسول را تنظیم کنید
مرحله 5
با استفاده از ابزار Move ، کپسول را به سمت پایین حرکت دهید تا فقط کمی از لبه از بالای نیمکره بیرون زده شود.

کپسول را بردارید
مرحله 6
با نگه داشتن کلید Shift روی صفحه کلید ، هم کپسول و هم سطح بوم را انتخاب کنید. سپس با فشار دادن Alt-G روی صفحه کلید آنها را گروه بندی کنید. سپس می توانید با دوبار کلیک کردن ، نام آن را به Null تغییر دهید.

سطح کپسول و پارچه را با هم جمع کنید
مرحله 7
اطمینان حاصل کنید که مجموعه جدید هنوز انتخاب شده است ، از ترکیب ابزارهای چرخشی و گذشته برای قرارگیری صحیح زنگ استفاده کنید. برای راهنمایی می توانید از تصویر مرجع استفاده کنید.

گروه را به جای خود منتقل کنید
مرحله 8
شکل استوانه را با فشار دادن دایره کوچک قرمز در معرض دید قرار دهید تا دوباره خاکستری (یا سبز) شود.

جسم استوانه را در معرض دید قرار دهید
مرحله 9
سپس می توانید با مقایسه آن با تصویر مرجع و استوانه ، تنظیمات نهایی را در وضعیت زنگ انجام دهید.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here